onsdag 14 november 2018

Frimärks-funderingar.

Här är ett problem på välfärdsnivå. Vilka frimärken ska man ha på webshoppens utsändelser? Vi hade nästan slut för ca 3 veckor sedan och när jag skulle beställa från Postnord hade dom endast ETT motiv att erbjuda.
Svenska flaggan! 😒
Det motivet satt åt för mig. Jag har alltid känt att jag är människa i första hand. Jag är en naturlig organism, som kunde fötts vart som helst (och som vad som helst) på jordens yta. 😊
Nationalstaterna har alltid varit ett onödigt socialt konstrukt för mig, om än jag kan förstå hur det gick till när dom skapades utifrån den "vi och dom" mentalitet som mänskligheten helst vill förfalla till.
MEN för att citera Astrid Lindgren.
"Någon patriot har jag aldrig varit. Vi är alla människor. Det har varit mitt speciella patos här i livet".💪

Jag var vuxen när jag läste det citatet av henne för första gången. Det var något jag själv, från hjärtat, kunnat uttrycka. 💗 Vi är ALLA människor, vad i all Världen betyder nationsflaggor?

Så frimärkena då?
Tja, jag väntade 3 veckor och har använt upp varenda frimärke jag hade i samlingarna. Och så idag.....fanns helt plötsligt ett vintermotiv till salu hos Postnord . 😛
Tre barn (i och för sig i nationalromantisk stil) som åker kälke i ett vinterlandskap.
Det duger! 😂
Det är ju ändå INTE svenska flaggan!

Uppdatering i slutet av november: Nu har de nya frimärkena kommit och jag är ändå nöjd. Dom är lite färglösa jämfört med våra tidigare som hade nässelfjärilar på sig, men ändå helt Ok, känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar